Гальмівні диски з насічками і перфоровані

  Без сумнівів, гальма – найбільш значуща частина вашого автомобіля. Не важливо, скільки саме у вас кінських сил – все вони не приносять користі, якщо ви не можете впевнено скинути швидкість. Заводські гальма забезпечують достатнє гальмування для невимушенної щоденної поїздки і навіть для непередбаченої панічної зупинки, але для тих, хто бажає більшого – модернізований набір перфорованих дисків або дисків з насічками буде хорошим вибором. Так в чому ж різниця між гальмівними дисками з насічками і перфорованими дисками? Нижче ми розглянемо їх переваги та недоліки, щоб Ви могли зробити обґрунтований вибір.

 

 Стандартні гальмівні диски

  Якісний комплект стандартних гладких дисків забезпечує навіть більше гальмівної потужності, ніж необхідно при нормальних умовах водіння – ось чому 99,9% автомобілів,які випускають з заводу все ще оснащуються ними. У таких дисків найбільша площа поверхні в порівнянні з перфорованими або дисками з насічками, тому вони дуже ефективні в якості «радіатора» – саме для цього гальмівні диски і були створені.

  Вони не так схильні тріскатися при екстремальному використанні, як перфоровані диски. Відсутність прорізів або отворів дозволяє цим дискам зберігати максимальну структурну цілісність, що робить їх придатними для середньої дороги – при поєднанні з робочими гальмівними колодками і гальмівною рідиною з високою температурою кипіння. Доступні різні варіанти, від самих звичайних до високоякісних дисків з цинковим покриттям, що не допускає іржі і підтримує зовнішній вигляд дисків кілометри і кілометри.

 

 Диски з насічками

  Диски з насічками, як випливає з назви, забезпечені «канавками» на поверхні диска, де він взаємодіє з колодкою. Вони зроблені, щоб при багаторазовому важкому гальмуванні, у міру підвищення температури гальмівної системи, надати шлях для виходу газів і пилу, що виникли між колодкою і диском в результаті тертя. Це дозволяє колодці взаємодіяти з диском на більшій площі і в результаті призводить до її кращого зчеплення з диском і більш впевненій зупинці. Крім того, збільшення поверхні контакту призводить до більш високого коефіцієнту тертя, так що Ви фактично використовуєте менше енергії, щоб уповільнити Ваш автомобіль.

  Вентиляція, яку забезпечують диски з насічками – один з основних способів боротьби з падінням продуктивності гальм і підтримки постійної гальмівної сили, коло за колом. Однак, майте на увазі, що деякі спеціальні «гоночні» диски насправді забезпечені гострими краями на насічка, щоб трохи врізатися в гальмівну колодку і тим самим забезпечувати краще зчеплення – але це може привести до швидкого зносу гальм.

 

 Перфоровані диски

  Перфоровані диски чудово виглядають в наборі ефектних коліс, і також прекрасно охолоджують Ваші гальма. На зорі гонок перфоровані диски були дієвим способом виведення того шару газу і пилу, який неминуче з’являється між азбестовими гальмівними колодками і диском при багаторазовому жорсткому гальмуванні. Але з прогресом в області матеріалів і технологій виготовлення гальмівних колодок дегазація стала набагато меншою проблемою. Сьогодні такі диски як і раніше відмінно виглядають і справно працюють, але перфорація служить скоріше естетичним цілям.Диски з насічками тепер частіше використовуються для гоночного водіння, так як перфоровані диски більше схильні до розтріскування під навантаженням при екстремальному використанні. Просто погляньте на колеса будь-якого сучасного гоночного автомобіля – перфорованих дисків Ви там не побачите. Але на міських вулицях температура, з якою стикаються Ваші гальма, і близько не наближається до того рівня, якого досягає на гоночній трасі. Таким чином, вентилюючі властивості перфорованих дисків забезпечують додаткові переваги підтримки температури при нормальному русі, збільшуючи термін служби колодок. Також такі диски непогано показують себе під час вологої погоди, дозволяючи воді залишати поверхню диска і збільшуючи зчеплення.

 

 Перфоровані диски з насічками

  Перфоровані диски з насічками об’єднують зовнішній вигляд і функціональність обох видів. Для надсильних навантажень вони не ідеальні – можуть пошкодитися на гоночній трасі (отвори все також схильні до розтріскування при надмірних навантаженнях), але де вони дійсно показують себе, так це будучи встановленими на важкий автомобіль, що везе важкі вантажі. Чим важче транспортний засіб, тим більше енергії потрібно для його надійної і безпечної зупинки.Гальма перетворюють кінетичну енергію (рух) в теплову, а більш важкі транспортні засоби незмінно утворюють більше тепла в своїх гальмівних системах. Таким чином, диск, який краще охолоджується (перфорований) об’єднаний з тим, який підтримує чисту контактну поверхню між собою і гальмівною колодкою (диск з насічками), в разі, якщо температура не перевищує граничну для нього, забезпечує додатковий захист і довговічність.

  Пам’ятайте, суть в тому, щоб підтримувати постійну гальмівну силу при кожному натисканні на гальма. Якщо Ви коли-небудь буксирували завантажений трейлер вниз по гірському схилу – Ви знаєте це страшне відчуття коли машина не гальмує. Набір перфорованих дисків з насічками може забезпечити Вам додатковий спокій, підтримуючи температуру диска невисокою, а поверхню – чистою. Не забувайте укомплектувати Ваші перфоровані диски з насічками з комплектом високоякісних гальмівних колодок, призначених для Вашого автомобіля, а також свіжою DOT-3 або DOT-4 гальмівною рідиною для отримання найкращого результату.

 

 Вибір правельного гальмівного диска

  Є кілька моментів, які слід враховувати при виборі гальмівних дисків перфорованих або з насічками. Для міських транспортних засобів обидва види однаково добре працюють і не страждають від будь-яких негативних побічних ефектів. Вибір зводиться до того, якому стилю водінню віддаєте перевагу особисто Ви. Але диски не зменшують початковий гальмівний шлях вашого автомобіля. Вони призначені для того, щоб розсіювати тепло і газ, забезпечуючи стабільність роботи гальм і тверду зупинку після надмірних навантажень.

  Щоб значно скоротити Ваш гальмівний шлях – можна порекомендувати комплект хороших шин і спеціальні високопродуктивні гальмівні колодки. Для гонок диски з насічками краще, так як їх здатність випускати гази не послаблює їх структуру. Ефектні, високоякісні перфоровані диски, з насічками або без, обов’язково привернуть увагу. Для щоденного водіння будь-який з перерахованих вище дисків забезпечить більш ніж достатню гальмівну потужність.