5 міфів про керамічні колодки

Поява на ринку автомобільних запчастин гальмівних колодок з таким незвичайним компонентом, як кераміка обумовлено двома основними причинами.

Небезпечний азбест

Довгі роки гальмівні колодки виготовлялися із застосуванням азбесту. Фахівцям чудово відомо його негативний вплив на людський організм і навколишнє середовище. Але основним, небезпечним для людини фактором, є потужні канцерогенні властивості цього мінералу.

З цієї причини в 80-х роках минулого століття в Північній Америці і Європі почалася активна кампанія з масової відмови від використання азбесту. Гальмівні колодки – стали одним з безлічі об’єктів, по яким було завдано «антиазбестовий» удар.

Ідеальне гальмування і керованість

Значно збільшений рівень керованості, «чуйна» система водіння автомобілів, які будувалися на Американських та Європейських автозаводах в 80-х, початку 90-х роках, призвів до того, що водії стали відчувати найменші биття, вібрації або інший дискомфорт в гальмівній системі. І слідом за зростанням рівня комфорту водіння автомобіля, наступним логічним кроком споживачів стали більш високі вимоги до роботи гальмівних механізмів.

Так, дві ці причини – боротьба зі скороченням шкідливих викидів та завищені запити автолюбителів, більше не погоджувалися з посередньою якістю, – привели до активної дослідницької роботи автовиробників по розробці іншого складу гальмівної колодки.

Керамічні колодки

Протягом десятка років низкою компаній пропонувалися різні заміни азбесту в цій деталі гальмівної системи. Були проведені гальмівні колодки з включенням в них органічних матеріалів, феросплавів. Також, були випущені колодки, армовані кевларовими нитками. Всі вони мали свої суттєві недоліки.

Підсумком цієї роботи стала поява на світовому ринку кількох вдалих варіантів керамічних колодок без вмісту азбесту, випущених в різний час кількома незалежними лабораторіями. Багаторічний практичний досвід цих дослідників став запорукою того, що ця продукція припала до смаку навіть упередженим водіям і задовольнила самі вибагливі вимоги по вібрації, шуму і виділенню пилу.

5 міфів

Сьогодні керамічна колодка набула найширшого розповсюдження і визнання своїх більш високих експлуатаційних якостей в порівнянні з традиційною азбестового.

1. Існує упередження, що керамічні колодки в повній мірі виявляють свої властивості тільки на спортивних автомобілях, оскільки вимагають прогріву і до того ж досить агресивно поводяться по відношенню до гальмівного диску. Це не зовсім так. Існує і звичайна, так звана “вулична” кераміка, яка показує хороші фрикційні властивості навіть при холодному гальмуванні. Такі колодки підходять для щоденного використання і досить дбайливо ставляться до гальмівних дисків.

2. Керамічні гальмівні колодки необхідно встановлювати тільки в парі з керамічними гальмівними дисками. Це припущення в корені не вірно, оскільки спочатку керамічні колодки з’явилися на світовому ринку як різновид стандартної деталі. Керамічні колодки прекрасно підходять до традиційних металевих дисків і надійно працюють в сукупності з ними.

3. Керамічні колодки шкодять гальмівного диску. Зараз вже важко відстежити звідки виникла ця думка, бо насправді, в результаті численних випробувань і лабораторних досліджень *, було встановлено, що вони забезпечують рівномірний знос гальмівного диска. (* За результатами випробувань, проведених на замовлення Friction Master, керамічної гальмівної колодки CMX1258 в Link Testing Laboratories по протоколу US City Traffic, гальмівний диск втратив всього 1,1 грама маси, тоді як при використанні стандартних напівметалевих колодок диск втрачав від 1,6 до 2,0 грам маси.  
Test Request #: 111787-1 )

4. Кераміка в гальмах ненадійна. Щоб довести помилковість цього судження, необхідно звернутися до пристрою гальмівного механізму.

Його основними елементами є:

• Гальмівний циліндр
• Гальмівний диск
• Супорт
• Гальмівні колодки

При натисканні на гальмівну педаль гальмівний циліндр притискає колодки до гальмівного диску. В результаті автомобіль сповільнюється, а енергія завдяки силі тертя перетворюється в тепло, нагріваючи диск. Це часто призводить до перегріву диска, його деформації, появи биття і вібрацій в рульовому управлінні.

На відміну від традиційних колодок, керамічні менш чутливі до нагрівання – це створює більший запас надійності всієї системи гальмування.

Таким чином, практика застосування керамічних колодок повністю спростовує це твердження.

5. Висока вартість. Здебільшого це дійсно було так на початковому етапі появи цих запчастин на українському ринку. Однак, зараз ціни на керамічні колодки, представлені в магазинах, більш ніж доступні.

Але, також хотілося б відзначити, що гальмівна система відіграє найважливішу роль в забезпеченні безпечного водіння, особистої безпеки водія і його пасажирів. Тому символічна економія при виборі комплектуючих гальмівної системи в більшості випадків недоречна. Тут необхідно застосовувати ті компоненти, які здатні дати максимальну безпеку всім учасникам руху.

FRICTION MASTER   став першим брендом, які поставили на Український ринок повну лінійку керамічних колодок в 2012 році, і на сьогоднішній день займає лідируючі позиції на ринку серед виробників аналогічних запчастин.

В асортименті FRICTION MASTER є 4 повноцінних лінійки дискових гальмівних колодок.
Одна з них – гальмівні колодки CERAMIC (CMX), характеризується максимальним терміном служби і зниженим виділенням пилу.

Встановивши гальмівні колодки CERAMIC (CMX), Ви отримаєте:

• Більший термін служби колодок і гальмівних дисків
• Набагато менше пилу на колісних дисках і зносу на гальмівних дисках

Розроблена спеціально для колодок FRICTION MASTER керамічна фрикційна накладка, позитивно впливає на термін служби гальмівного диска і є екологічно безпечною.